song for a friend

ligger här i sängen, ska snart sova. kollar runt på lite olika bloggar, och glider in på min äldsta vän kajsas blogg.
läser om att hon ska flytta? kommer och tänka på alla grejer vi har gjort genom åren, och alla somrar, vintrar, höstar och vårar vi har spenderat i det huset. att komma dit var alltid bland det bästa och roligaste man kunde göra, och att åka var bland det värsta. Shit allt vi har gjort. Varje gång jag, kajsa, fia och malin mimade till backstreet boys, och jag och kajsa fick alltid vara aj,howie eller kevin bara för att det var dom tråkigaste, medans fia och malin fick vara nick och brian. haha. Alla våra miljontals FILMER, som vi alltid tvingade våra kära föräldrar att kolla på. och vårat spökrum i deras garderob, som våra kära föräldrar också var tvungna att besöka, och låtsas tycka att det var skitläskigt.
alla gånger jag och kajsa spelade min pojkvän och väckte fia och malin i rummet bredvid med telefonerna, och alla dessa gånger vi har spelat jönssonligan och cornflakeskuppen.
BRIAN och AARON var ju våra största idoler ett tag, och ja jag kanske inte har nämnt detta, men jag var ju även tillsammans med aaron ett tag, och Kajsa hade ett ganska långt förhållande med Brian.
Missan, pyret, pepsi var ju en fin familj ett tag, och sen tror jag dom hade ett fjärde barn också men kommer inte riktigt ihåg vad det hette.
alla dessa timmar vi har spenderat till att kolla i varandras skolkataloger, och när vi absolut skulle lära oss hela 'jag vill vara din margareta' låten och dansen.
finns så sjukt många minnen, flera underbara från senaste åren också. Det kommer vara konstigt att dom inte ska bo där, nästan som att ens barndomshem försvinner.
Men vi blir äldre och Kajsa bor i Norge och jag bor i London, men hon är min äldsta vän, och jag vet att vi alltid kommer finnas där för varandra, på ett eller annat sätt: )

(jag är trött och nostalgisk, därav detta fina och djupa inlägg)




nowiamreallytiredsosleepwelland
goodnight from london

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oh min finaste vän Nina<3

det är ju helt galet hur mycket vi har hittat på tillsammans, och det kommer bli galet mycket mer!

för sånna som du växer inte på träd!

Pusss finaste<3

2009-01-12 @ 18:08:13
URL: http://kajsabacklund.blogg.se/
Postat av: Sofia

hahahah!

fy tusan vad kul vi har haft. och vad taskiga jag och malin har varit mot er. haha.ni fick alltid the leftovers. haha.

ojoj.

Älskar er!

2009-01-13 @ 00:14:30
Postat av: Malin

Gumman, vilket känsloinlägg!



Håller helt med fia, vi var väl kanske inte alltid de allra snällaste storasyrrorna...Men när "min pojkvän" telefonerna gick varma tidigt på morgonen var det faktiskt ett litet helvete ibland:-)Hittade vår dokusåpa när jag röjde inför flytten. Minns åren med kärlek, och glöm aldrig:



Särla rocks;)

Älskar er massor!

2009-01-14 @ 13:29:30
Postat av: Julia

SAKNAR DIG!

2009-01-14 @ 21:52:44
URL: http://juliatekla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0