torsdag

Hej hopp allihopa.
Idag är det torsdag, och en mycket bra sån. Träffade Frida idag, vi begav oss till Kingston för att shoppa m.m.
Jag fick däremot inget köpt, fattar inte vad det är med mig. Är i världens näst största shoppingstad(typ,nästan eller)och har bara köpt ett par skor på Primarket än så länge. Min gissning är att jag är undermedvetet är i stor chock efter att ha kommit från Växjö, där utbudet är ungefär lika stort som en sidogata i Kingston, till att ha kommit hit, och att jag antagligen behöver några veckor för att vänja mig inför allt det nya. Det är min gissning än så länge. Kan också ha att göra med att jag är snål, men naa.. Jag tror på det första alternativet.

Dagens ord: Kål=Cabbage.
Vi var på pizzarestaurang innan och jag skulle försöka förklara pizzasallad, men det gick sådär eftersom jag inte visste vad kål betydde på engelska.. men nu vet jag. ni också.

liten notering också. Starbucks är typ som Växjös Coretto, för här finns Starbucks ÖVERALLT verkligen. Från minsta byn till centralaste London, till stormarknaderna osv. Tycker det är kul eftersom vi inte har ett enda i hela Sverige.höhö.

nej nu ska jag plugga. ha det bra allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0